قطر ماركتنجqatar marketing

قطر ماركتنج,التسويق الالكتروني,اخبار,رياضة,كورسات مجانية,qatar marketing

random

آخر الأخبار

random
جاري التحميل ...

مواقع تعليمه مجانية مفيده جدا Free Online Education

مواقع تعليمه مجانية مفيده جدا Free Online Education
مواقع تعليمه مجانية مفيده جدا Free Online Education• Glassdoor
موقع فيه تقييمات موظفين لشركات بجميع الأحجام والأشكال وإيه شكل إنك تشتغل هناك والمرتبات وما إليه، ونصائح عن التحضير للإنتفيوز ومعرفة الرواتب.
http://goo.gl/ogVa8l
• Duolingo
الموقع دا من أحسن مواقع تعلم اللغات. لم 42 مليون مستخدم في سنتين (فيه مستخدمين بيتعلموا لغات من عليه أكتر من إللي في المدارس الأمريكية كلها) وفيه حاجات عنه إنه في 30 ساعة بيقدر يعلم نفس القدر إللي الجامعات بتعلمه فيما يقارب 180 - 200 ساعة وفيه طرق تفاعلية وطريقة تغمسك في اللغة (مقالات مترجمة وحاجات من ثقافة اللغة نفسها وهكذا) وعاملين الموقع بطريقة ألعاب ومبسطة ومسلية للعين.
https://goo.gl/I8Zw8y
• Khan Academy
أكاديمية إنترتية فيها مئات من محاضرات الفيديو عن كل المواضيع الكبيرة ومواضيع كتير صغيرة وبتشرح أي مادة بطريقة بسيطة زي الرياضيات والبرمجة والعلوم والفلسفة ومن أفضل المواقع لو عايز تتعلم عن مواضيع معينة بدل المادة كلها.
https://goo.gl/syfLp9
وأيضًا دول من أفضل المواقع لتعلم أي مادة من أماكن وجامعات ومتخصصين في كل حاجة. برامج ومواضيع علمية وفكرية، إلخ.
http://goo.gl/ya8F7i
http://goo.gl/AUxgMG
• Coursera and edX
موقعين متنافسين بيدوا كورسات متخصصة وعميقة في كل المجالات وفيهم كورسات عملية ونظرية. كورسات عملية زي في مهارات التواصل وإسترايجيات التفاوض والكلام وتقييم قوتك من خبراء زي دا https://goo.gl/FAu9No وداhttps://goo.gl/GZdVuw
أستكشف الموقعين
https://goo.gl/nFgz9K
https://goo.gl/FXxbJh
• Code Academy
موقع بيوفر كورسات في الcoding (أساسيات البرمجة) وبيخليك تفهم إزاي السوفتوير والهاردوير بيشتغلوا وكمان طريقة قوية جدًا لتعلم لغات زي الHTML وCSS وJavascript وPHP وPython وRuby وjQuery وبناء مواقع تفاعلية وقوية، إلخ.
http://goo.gl/xeWzMp
• Investopedia
ربما تكون أفضل موسوعة لتعلم التمويل finance على الإنترنت. فيها عدد لا حصر له من المقالات والتوضيحات والفيديوز عن كل مواضيع الإقتصاد والتمويل والإدارة ومن أفضل الأماكن إللي تستشريها لو عايز حاجة زي كدا.
http://goo.gl/xXj8se
• Y Combinator Startup
لو بتفكر تفتح مشروع خاص، أو تفتح مشروع جانبي عن حاجة كبيرة، الموقع دا من أفضل الأماكن إللي يعرفك معنى إنك تكون رجل أعمال، وأسرار نجاح الشركات وكل حاجة متعلقة بالمواضيع دي ومن أكتر وأكبر الناس نجاحًا في المجال دا.
http://goo.gl/DpdrZs

عن الكاتب

vivid vault

التعليقات


اتصل بنا

إذا أعجبك محتوى مدونتنا نتمنى البقاء على تواصل دائم ، فقط قم بإدخال بريدك الإلكتروني للإشتراك في بريد المدونة السريع ليصلك جديد المدونة أولاً بأول ، كما يمكنك إرسال رساله بالضغط على الزر المجاور ...

جميع الحقوق محفوظة

قطر ماركتنجqatar marketing